راهنمای میز الکترونیک

1- راهنمای احراز صلاحیت متقاضیان خدمات حمایتی
این سامانه صرفا برای خانوارهایی طراحی شده که یارانه آنان از اسفند ماه 1393 قطع شده است. 
اگر به هر دلیل دیگر مانند جاماندن از ثبت نام بهار 1393 در سازمان هدفمندسازی یارانه ها یا تغییر بعد خانوار به دلایلی چون ازدواج، طلاق، تولد و فوت پرسشی دارید، منتظر اطلاعیه های سازمان هدفمندسازی یارانه ها باشید. تصمیم گیری در این خصوص بر عهده سازمان فوق است.
2- راهنمای معرفی متقاضیان واجد صلاحیت جهت دریافت تسهیلات

متقاضیان دریافت تسهیلات باید در سامانه کارا به آدرس اینترنتی http://kara.mcls.gov.ir ثبت نام نمایند. ضمن اینکه پیگیری وضعیت رسیدگی به درخواست نیز از طریق سامانه مذکور امکانپذیر خواهد بود.

3 - سامانه مشاغل سخت و زیان آور

راهنمای ثبت خدمت مشاغل سخت و زیان آور:

مراجعه متقاضی به واحد سخت و زیان آور به سامانه اینترنتی مشاغل سخت و زیان آور  و دریافت کد رهگیری پس از ثبت نام

راهنمای پیگیری نتیحه خدمت مشاغل سخت و زیان آور:

متقاضی با استفاده از کد رهگیری درخواست خود و مراجعه به سامانه اینترنتی مشاغل سخت استان، امکان اطلاع از آخرین وضعیت درخواست خود را خواهد داشت. ضمن اینکه درصورت تأیید یا رد درخواست، بصورت خودکار پیامکی به ایشان ارسال می‌شود.

4 - راهنمای ایجاد پایگاه اطلاعات بیمه ای ایرانیان و پاسخگویی به استعلامات مربوطه

 

 

 

نام دستگاه اجرایی: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

 
آدرس سایت: http://estelam.mcls.gov.ir
 
مخاطبین: متقاضیان دریافت مستمری از سازمان های بازنشستگی
قوانین و مقررات بالادستی: قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی
مدارک لازم: کد ملی یا کد بیمه یا اطلاعات هویتی(نام ، نام خانوادگی، شماره شناسنامه) از طریق یکی از این اطلاعات این استعلام گرفته می شود.

 5-راهنمای صدور روادید ورود و پروانه کار اتباع خارجی

تمامی فرمهای مربوطه به اتباع خارجی در این قسمت وجود دارد.

6- راهنمای صدور پروانه صلاحیت و تایید مشاور حفاظت فنی و خدمات ایمنی

 

 

 

 

 

راهنمای ارائه خدمت:

مراجعه متقاضی به وبسایت اینترنتی http://crtosh.mcls.gov.ir و پیگیری آن از مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار تهران

7- راهنمای ثبت و نظارت بر تعاونی

متقاضیان تشکیل تعاونی می‌توانند با مراجعه به سامانه تشکیل و ثبت الکترونیکی تعاونی ها به آدرس اینترنتی http://ei.mcls.gov.ir نسبت به ثبت درخواست خود مبنی بر تشکیل تعاونی اقدام نموده و پس از دریافت شماره درخواست، در مراحل بعدی نیز نسبت به پیگیری درخواست خود اقدام نمایند. جهت دریافت خدمات بیشتر پیرامون مدیریت تعاون کلیک نماید.

8-درخواست ثبت و نظارت بر تشکل های کارگری، کارفرمایی

جهت دریافت فرمهای مربوط به تشکیل تشکلات کارگری و کارفرمایی از این قسمت استفاده کنید و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 38263710 آقای حمیدرضا دهقان تماس حاصل نمائید.

9- راهنمای رسیدگی و صدور احکام مربوطه به شکایات کارگری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راهنمای ارائه خدمت

 
مراجعه متقاضی به واحد مشاوره روابط کار و درصورت تمایل تنظیم و ارائه دادخواست و تحویل آن به دفتر روابط کار.
دفتر روابط کار پس از ثبت و صدور درخواست، نسبت به صدور دعتنامه اقدام نموده و تاریخ و ساعت اولین جلسه هیأت تشخیص را حداقل سه روز قبل جلسه به طرفین ابلاغ می‌کند.
 
مدارک مورد نیاز:
کپی شناسنامه، کپی کارت ملی، کپی مدارک و مستندات مربوطه به همراه اصل آن‌ها

 

10 - این سامانه مخصوص افراد شاغل در خارج از ایران می باشد.

11 -راهنمای صدور مجوز کاریابی

 

 

 

 

 

 

 

 

بند 1 - راهنمای ثبت خدمت : ارائه درخواست متقاضی و مراجعه حضوری به واحد اشتغال شهرستانهای تابعه و یا اداره اشتغال وهدایت نیروی کار اداره کل تعاون کارو رفاه اجتماعی
بند2- راهنمای پیگیری نتیجه ارائه خدمت : مراجعه حضوری متقاضی به اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون کارو رفاه اجتماعی
بند 3- مدارک مورد نیازدریافت خدمت : 
1- ارائه درخواست کتبی توسط متقاضی تاسیس کاریابی داخلی
2- اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه
3- اصل و کپی کارت ملی
4- اصل و کپی کارت پایان خدمت  یا معافیت دائم ( ویژه آقایان )
5- اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی (حداقل لیسانس )
6- تصویر اساسنامه و آگهی ثبت شرکت برای متقاضیان دارای شخصیت حقوقی
7- 2قطعه عکس 4*3
 

12 - مطابق با بند 11

13--راهنمای صدور مجوز کاریابی-خارجی

بند 1 - راهنمای ثبت خدمت : ارائه درخواست متقاضی و مراجعه حضوری به واحد اشتغال شهرستانهای تابعه و یا اداره اشتغال وهدایت نیروی کار اداره کل تعاون کارو رفاه اجتماعی استان
بند2- راهنمای پیگیری نتیجه ارائه خدمت : مراجعه حضوری متقاضی به اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون کارو رفاه اجتماعی استان
بند 3- مدارک مورد نیازدریافت خدمت : 
1- ارائه درخواست کتبی توسط متقاضی تاسیس کاریابی خارجی
2- اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه
3- اصل و کپی کارت ملی
4- اصل و کپی کارت پایان خدمت  یا معافیت دائم ( ویژه آقایان )
5- اصل و کپی برابر اصل آخرین مدرک تحصیلی (حداقل لیسانس )
6- رزومه تحصیلی به همراه آدرس دقیق پستی ، شماره همراه و ایمیل
7- برنامه عملیاتی و طرح توجیهی
8- مدرک تسلط به زبان خارجی
9- تصویر اساسنامه و آگهی ثبت شرکت برای متقاضیان دارای شخصیت حقوقی
10- 2 قطعه عکس 4*3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14 - راهنمای برگزاری رقابت های ورزشی کارگران

 

 

 

 

 

 

1 -دستورالعمل مسابقات به پیوست نامه به متقاضیان از طریق فکس ارسال می گردد.

2-برگزاری مسابقات انتخابی بین ورزشکاران معرفی شده 
3-انتخاب ورزشکاران واجد شرایط و اطلاع به واحد تولیدی جهت ارائه مدارک به کارشناس ورزش حوزه امور اجتماعی شامل(یک قطعه عکس،کپی شناسنامه،کپی کارت ملی،کپی صفحه اول دفترچه بیمه)
4-ثبت نام ورزشکاران از طریق سامانه ورزش کارگری
5-تماس با سرپرست ورزشکاران جهت دریافت کارت شرکت در مسابقات جهت اعزام 

 

اطلاعات بیشتر تماس با شماره 35250085 و 35253072 - مجموعه فرهنگی، ورزشی و رفاهی کارگران استان یزد

15 - راهنمای ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی

 

 

راهنمای ثبت خدمت :

متقاضیان باید با مراجعه به سامانه مشاغل خانگی به آدرس اینترنتی www.mashaghelkhanegi.ir  و با مطالعه دقیق  ضوابط مربوطه فهرست مشاغل خانگی را ملاحظه و در یکی از این رشته‌ها ثبت‌نام نمایند. پس‌از تأیید ثبت‌نام اینترنتی متقاضیان بسته به رشته شغلی خود به دستگاه مربوطه مراجعه می‌کنند.

 

راهنمای پیگیری نتیجه ارائه خدمت :

 پس از دریافت مجوز مشاغل خانگی متقاضیانی که نیازمند دریافت تسهیلات بانکی هستند با در دست داشتن معرفی نامه از دستگاه اجرایی به اداره تعاون ، کار ورفاه اجتماعی مراجعه و به بانکهای عامل جهت اخذ تسهیلات معرفی گردند .

 

مدارک مورد نیازدریافت خدمت :

 با مراجعه افراد به دستگاه های اجرایی مربوطه  و با در دست داشتن :

1- مدرک مهارتی دارای اعتبار 

2- یک قطعه عکس 4*3

3- کپی شناسنامه 

4- کارت ملی

5- کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت

6- فیش مالیاتی

 مجوز مشاغل خانگی با امضای رئیس دستگاه متولی و مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان صادر می‌شود. 

لازم به ذکر است : مجوز مشاغل خانگی برای طرح های کشاورزی مستقیماً از اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان صادر می گردد . به این ترتیب که پس از ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی با در دست داشتن مدارک فوق الذکر مجوز مشاغل خانگی با امضای مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان صادر می گردد . 

پس از دریافت مجوز مشاغل خانگی متقاضیانی که نیازمند دریافت تسهیلات بانکی هستند باید با ارائه مجوز به بانک عامل ( توسعه تعاون ، بانک ملت ) هر استان نسبت به اخذ تسهیلات اقدام کنند. 

یکی دیگر از مزایای مشاغل خانگی این است که خانه‌هایی که در این زمینه مشغول کار هستند نیاز به تغییر کاربری ندارند. البته باید به این موضوع نیز توجه کرد که مشاغل خانگی نباید مزاحمتی برای سایر ساکنان و همسایگان ایجاد کند.

16 - راهنمای بازرسی کار

راهنمای ارائه خدمت:
مراجعه متقاضی حادثه دیده به مرجع قضایی جهت ارائه شکایت سپس ارائه نامه مرجع قضادی به اداره بازرسی کار تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل مربوطه توسط متقاضی.
پس از ثبت در دبیرخانه حادثه مذکور، جهت بررسی به بازرس کار مربوطه ارجاع می‌گردد.
 
مدارک مورد نیاز:
نامه مرجع قضائی، نامه پزشکی قانونی