اخبار

تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

ملاقات 174 نفر با سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد در شش ماه نخست سال جاری

ملاقات 174 نفر با سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد در شش ماه نخست سال جاری
باید بگویم وقتی پای صحبت کارگران، تعاونگران و کارآفرینان بنشینی و برای حل مشکلاتشان وقت بگذاری دیگر شاهد تشکیل تجمعات اعتراضی نخواهیم بود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد: در شش ماه ابتدای سال جاری 174 نفر از مراجعین شریف استان به صورت حضوری با سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد ملاقات کردند.
عماد تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با این خبر افزود: ملاقات حضوری مسئولین با مردم و مراجعین از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است، به خصوص این اداره کل که قشر شریف کارگر، کارفرمایان، تعاونگران و کارآفرینان از مراجعین آن هستند.
وی با تاکید بر این نکته که در یکسال گذشته، بنده و همکارانم همه روزه پذیرای مراجعین هستیم، افزود: علاوه بر روزهای یک شنبه که مختص ملاقات مردمی است، تلاش شده همه روزه پذیرای مراجعین باشیم و مدیران ارشد این اداره کل در تمام اوقات گوش شنوایی برای بیان مشکلات مردم باشند.
تشکری ادامه داد: مباحث روابط کار، سخت و زیان آور، مشکلات شرکت های تعاونی ها، مشاغل خانگی، تسهیلات کرونا و ... از جمله مسائلی است که توسط مراجعین مطرح و به صورت قانونی سعی شده مشکلات مردم شریف استان حل و فصل شود.
وی اضافه نمود: در شش ماهه نخست سال جاری خوشبختانه با اقدامات خوب کارفرمایان و مدیران استانی و شهرستانی شاهد هیچ گونه اعتراض و تجمع کارگری در سطح استان نبوده ایم. باید بگویم وقتی پای صحبت کارگران، تعاونگران و کارآفرینان بنشینی و برای حل مشکلاتشان وقت بگذاری دیگر شاهد تشکیل تجمعات اعتراضی نخواهیم بود.
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به اینکه در سال جاری دو جلسه به صورت مستقیم از طریق سامانه سامد استانداری پاسخگوی سوالات مردم بوده ایم افزود: در مجموع 162 فقره نامه از طریق راه ارتباطی سامانه ای و غیر سامانه ای در این اداره کل وصول شده که 17مورد شکایت( 10.5درصد) و 145 مورد (89.5 درصد) درخواست مراجعین بوده است. این درخواست ها از طریق سامانه های سامد، پاسخگویی به شکایات (ZRM)، بازرسی کل کشور، مکاتبات دریافتی از نمایندگان مجلس و ... واصل شده است.
وی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته این اداره کل درخصوص کاهش شکایات و درخواست های مردمی می توان به برگزاری جلسات متعداد با مدیریت روابط کار و کارشناسان مرتبط با خدمت بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور به منظور اصلاح فرایند این خدمت و برگزاری جلسات کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم به منظور بررسی شکایات واصله اشاره کرد.
وی ادامه داد: بیشترین درخواست نامه های واصله از شهروندان درخواست اشتغال و برقراری بیمه بیکاری است. با مقایسه فراوانی درخواستها و شکایات واصله از طریق سامانه ها و غیر سامانه ای در شش ماهه اول سال جاری و مدت مشابه در سال قبل می توان به کاهش 42 درصدی درخواستها و شکایات مراجعین به اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت این اداره کل اشاره نمود.
۱۱ مهر ۱۴۰۰ ۱۴:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید