اخبار

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در نشست روابط عمومی های شورای هماهنگی:

کوچک انگاری بخش روابط عمومی در یک سازمان اشتباه استراتژیک مدیریتی است

روابط عمومی, شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد, عماد تشکری
کوچک انگاری روابط عمومی یک اشتباه استراتژیک است. آنها نقش چشم و زبان مدیران را بازی می کنند و انتقال انتقادات، پیشنهادات و رضایتمندی مراجعین و مردم و اتخاذ تصمیمات صحیح می تواند رضایت بخشی اثرگذاری را برای گروه هایی که با شما در ارتباط هستند ایجاد کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: اولین نشست روابط عمومی های دستگاه های شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در سالن تلاش این اداره کل برگزار شد.

عماد تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست ضمن تبریک هفته روابط عمومی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بزرگترین تشکیلات خدماتی دولت به مردم است.

وی با بیان اینکه گستردگی خدمات ارائه شده بیش از پیش بر اهمیت داشتن روابط عمومی قوی و مسلط می افزاید، تاکید کرد: روابط عمومی را به عنوان هنر هشتم نام می برند؛ افرادی در این پست باید به کارگمارده شوند که با فن مدیریت، اقناع، ارتباط و ترغیب افکار عمومی آشنا باشند.

تشکری با اشاره به اینکه روابط عمومی نسبت به سایر علوم انسانی، رشته نوینی است تصریح کرد: کارشناسان حوزه روابط عمومی باید با پیشرفت رسانه های نوین و شیوه های برقراری ارتباط با رسانه ها و مخاطبان همگام باشند.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: روابط عمومی در یک سازمان نقش هماهنگ کننده را دارد. در مباحث تغییر در یک سازمان آنها به عنوان مشاوران امین محسوب می شوند که با تسلط بر تمامی قسمت های سازمان و با در نظر گرفتن تمامی جوانب در این راه همراه مدیران هستند. چرا که معاونین و دیگران فقط بخش های کاری خود را در نظر می گیرند ولی روابط عمومی سود و زیان کل مجموعه را رصد می کند.

وی با تاکید بر اینکه پایدار سازی تغییرات بر عهده روابط عمومی است گفت: انسانها اصولا با هرگونه تغییر مخالف هستند چرا که به روند فعلی عادی کرده اند. روابط عمومی ها هستند که تغییرات شکل گرفته در سازمان را برای کارکنان توجیه می کنند و آنها را در جریان تغییرات موجود قرار می دهند.

تشکری افزود: روابط عمومی ها امروز از جایگاه تبلغاتی در یک سازمان خارج شده و به عنوان قلب تپنده و مغز متفکر سازمان معرفی می شوند. علاوه بر اطلاع رسانی خدمات ارائه شده به مردم، پل ارتباطی بین مدیران و کارکنان و بیان مشکلات درون و بیرون از سازمانی نیز از وظایف حساس آنهاست.

وی تصریح کرد: کوچک انگاری روابط عمومی یک اشتباه استراتژیک است. آنها نقش چشم و زبان مدیران را بازی می کنند و انتقال انتقادات، پیشنهادات و رضایتمندی مراجعین و مردم و اتخاذ تصمیمات صحیح می تواند رضایت بخشی اثرگذاری را برای گروه هایی که با شما در ارتباط هستند ایجاد کند.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه های تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان ادامه داد: با شعار کوچک سازی دولت ها متاسفانه یکی از جاهایی که با بی مهری روبرو شد بخش روابط عمومی بود. این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته به جز ژاپن 8درصد جمعیت را کارکنان دولت تشکیل می دهند و واحدهای روابط عمومی یکی از بخش های مهم سازمان ها محسوب می گردد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها باید از تمام ظرفیت تکنولوژی های نوین ارتباطی برای اطلاع رسانی و خدمات صورت گرفته استفاده کنند و هر از چندگاهی با افکارسنجی و نظرسنجی که در درون وبیرون سازمان انجام می دهد بخش های مدیریتی را در جریان نارضایتی ها و یا رضایتمندهای صورت گرفته قرار دهد.

در پایان این نشست از مدیران روابط عمومی های دستگاه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان تقدیر شد.

 

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۰۸
Loading

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید