اخبار

گزارشی از عملکرد بازرس سلامت اداری تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان

سلامت اداری, اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد
سلامت اداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نمی توان از آن چشم پوشید. از این رو با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور رعایت شیوه نامه های بهداشتی، بازرسی در حوزه سلامت اداری بصورت غیرحضوری انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد آسیب و اختلال در بسیاری از فعالیت ها گردیده و ضرورت پیشگیری از فراگیری این بیماری باعث شده اجتناب از برخی اقدامات صورت پذیرد.

لذا به همین منظور رعایت هوشمندانه فاصله اجتماعی و در نهایت حذف بازدیدهای ادواری سلامت اداری از ادارات شهرستانی می تواند یکی از راهکارهای تدوین شده پیشگیری از شیوع این ویروس منحوس باشد.

در همین راستا  و با توجه به اینکه انجام این بازدیدها موجب افزایش ضریب خطر پذیری ابتلا به این بیماری و تاثیر در کاهش سلامتی همکاران خواهد داشت،  بازرسی های سلامت اداری سال جاری به صورت غیر حضوری و با استفاده از شیوه های نوین الکترونیکی انجام گرفته است .

خوشبختانه از ابتدای سال جاری شش اداره تابعه شهرستانی و یکی از مدیریت های ستادی مورد ارزیابی قرار گرفته و ضمن شناسایی گلوگاههای فسادخیز به هر کدام از ادارات راهکارهایی جهت رفع گلوگاه و کاهش تخلفات ارائه شد.

لازم به توضیح است موارد نیاز به آشنایی بیشتر کارکنان از قبیل مفاد قانونی مرتبط به فساد اداری، مصادیق تخلفات  و .... هر ماهه  به صورت پیام به کلیه کارکنان این اداره کل اطلاع رسانی می گردد .

تیم های خودارزیابی به عنوان مهمترین ابزار و بازوی نظارت بر عملکرد واحدهای تابعه طبق سالهای گذشته تشکیل و پس از ابلاغ اعضا و تهیه برنامه زمانبندی بازرسی از شهرستان ها و واحدهای ستادی فعالیت خود را از ابتدای سال 1399 با انجام بازرسی از 6 اداره تابعه شهرستانی به صورت غیر حضوری و با استفاده از ظرفیت اتوماسیون داخلی انجام داده و نسبت به رصد مستمر و شناسایی نقاط قوت و ضعف عملکردی و رفع نواقص آخرین دوره بازرسی ها، احصاء چالش های موجود و ارائه پیشنهادها و راهکارهای اجرایی پرداخته است.

 گفتنی است بازرسی از سایر شهرستانها تا پایان سال در دستور کار این تیم ها می باشد.

۱ دی ۱۳۹۹ ۱۱:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید