اخبار

احمدی کارشناس دانشگاه علوم پزشکی یزد در دوره آموزشی تغذیه سالم:

چاقی کودکان را جدی بگیریم/ پیاده روی از شدت کم به متوسط باعث سوخت چربی در بدن می شود/ همه غذایی را بخوریم ولی کم بخوریم

چاقی کودکان را جدی بگیریم/ پیاده روی از شدت کم به متوسط باعث سوخت چربی در بدن می شود/ همه غذایی را بخوریم ولی کم بخوریم
باید در برنامه ریزی غذایی ما همه چیز وجود داشته باشد و فرد تمرین کند که آهسته و کم غذا بخورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: دوره آموزشی تغذیه سالم با حضور خانم دکتر احمدی از کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی استان یزد در سالن تلاش این اداره کل برگزار شد.

وی چاقی را به عنوان یک بیماری مطرح و بیان کرد: وقتی لفظ بیماری برای یک عارضه بیان می شود این عارضه خطرناک است.

احمدی با اشاره به اینکه انباشت توده چربی در ناحیه شکم به عنوان چاقی تعریف می شود گفت: کاهش وزن، باعث کاهش قند خون می شود. چربی ها دور سلول های بدن را گرفته اند. با کاهش 2 تا 3 کیلو از وزن بدن شاخک های این سلول ها بیرون می آید و با ورود انسولین به بدن این شاخک ها راحت تر انسولین را دریافت می کنند و قند خون تنظیم می شود.

وی با بیان این که چاقی در مردان بیشتر در اطراف شکم شکل می گیرد گفت: آنچه امروز جامعه ما را در معرض آسیب قرار داده است چاقی کودکان است. متاسفانه غذاهای پرکالری و بی فایده ای مانند نوشابه، چیپس، انواع سس ها و ... باعث چاقی کودکان شده است که در آینده عوارضی را برای آنها به دنبال خواهد داشت.

این محقق دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه کسانی که قصد کم کردن وزن خود را دارند، این کار را در طولانی مدت انجام دهند خاطرنشان ساخت: اگر یاد بگیریم همه غذایی را بخوریم ولی کم بخوریم، همین عامل باعث ثبات در کاهش وزن می شود.

احمدی با تاکید براینکه هیچ چیز را از وعده غذایی خود نباید حذف کنیم تصریح کرد: باید در برنامه ریزی غذایی ما همه چیز وجود داشته باشد و فرد تمرین کند که آهسته و کم غذا بخورد.

وی از دردسرهای چاقی را بیماری قلبی، سکته مغزی، فشار خون بالا، مشکلات خواب، اختلالات روحی، آرتروز و ... برشمرد و اضافه نمود: پیاده روی از شدت کم به متوسط باعث سوخت چربی در بدن می شود؛ انسان باید روزانه نیم ساعت به پیاده روی اختصاص دهد.

احمدی ادامه داد: هیچ دمنوشی باعث کاهش وزن نمی شود. سعی کنیم از مویز، بادام، انواع مغز تخمه و ... در برنامه غذایی خود به صورت منظم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بادام زمینی برای بیماران قندی بسیار مفید است گفت: زیتون تنها روغنی است که هیچ تاثیری روی قند خون ندارد. هر روز 5 دانه زیتون که نمک آن گرفته شده باشد در برنامه غذایی ما می توان قرار بگیرد.

وی از علل بروز اضافه وزن و چاقی را ژنتیک، تغذیه، بیماری ها، کاهش متابولیسم و ... بیان کرد و اضافه نمود: برای کاهش وزن باید تاکید بر رژیم غذایی درست و فعالیت بدنی داشته باشیم. عادت های بد غذایی خود را اصلاح کنیم و روی غذا خوردن خود تمرکز داشته باشیم و از غذا میل کردن لذت ببریم.


دوره آموزشی
دوره آموزشی

۷ بهمن ۱۳۹۸ ۰۸:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید